Produkter -
E-shop -
Genbestilling -
Kontakt -
Tilbud -
Om os -
Nyhedsbrev -
Presse -
Miljø -
Når du handler hos os

PRESSE -

 
Pressemeddelelser
Det skrev pressen
Kundeudtalelser



 
27-02-2015 14:41
 

Rige nordmænd hamstrer plastic-poser

De norske supermarkedskæder hamstrer udenlandske plastposer i vildskab, inden den stenrige oliestat fra den 15. marts indfører en afgift på 1,5 norske kr.  pr. pose, svarende til 1,3 danske kr. Alle poser importeret til Norge inden den dato er afgiftsfrie, så der importeres i disse uger mange millioner poser. Som konsekvens af, at Danmarks plastindustri er raffineret gør den sig heller ikke i masseproduktion af plasticposer, som af Dansk Supermarked og Coop importerer fra henholdsvis Asien og Tyskland. Alligevel har den danske brancheforeningen Plastindustrien rådgivet norske detailister i, hvordan de skal tackle den nye afgift, oplyser Helle Fabiansen, miljøchef i Plastindustrien
13-01-2015 10:03

 

Til lande der ikke har styr på deres plastposer: Kig mod Danmark

Plastikposer, der ender i naturen, ER et problem, men forbud er ikke løsningen. I stedet er en afgift på plastposer, som den vi har i Danmark, et effektivt værktøj. Afgiften begrænser forbruget, øger incitamentet til genbrug og giver posen en større værdi – hvilket gør os mindre tilbøjelige til at smide dem fra os (Kilde: www.plast.dk).
 
 
18-12-2014 11:05
 
Forbud mod plastikposer er DÅRLIGT for miljøet

Modsat hvad de fleste tror, så er plastikposen faktisk klart bedre for miljøet end poser i bomuld og papir. Et forbud mod plastikposer er derfor langt fra nogen god idé fra et miljøperspektiv (Kilde: www.plast.dk).
 
27-11-14 08:38

Plasticposer

Europa har erklæret krig mod bæreposer. Derfor har Danmark og resten af EUlandene netop besluttet, at vi ikke skal bruge lige så mange plasticposer, som vi plejer, når vi køber ind.I Danmark bruger vi ikke så mange plasticposer, fordi de ikke længere er gratis, men koster to eller tre kroner. Hos kiosker og grønthandlere får man dog stadig sine indkøb overrakt i knitrende tynde, gratis engangsplasticposer af samme slags, som supermarkederne i Sydeuropa tilbyder uden at tage penge for det.Hver dansker bruger kun fire engangsposer om året. Derfor er det mest de andre lande, der skal gøre noget ved sagen.

Kilde: Weekendavisen

 

Tunge blev til tykke poser: Nu kan forbud få stor betydning i Danmark

EU ændrede et forbud modplasticposertil at være bestemt af tykkelsen, og ikke vægten afplasticposer. Det kan nu betyde en stor forskel for Danmark.Danske indkøbsposer er væsentligt tykkere end indkøbsposer i eksempelvis de fleste sydeuropæiske lande.EU's rapport om emnet konkluderer blandt andet, at "tykke" poser, som man kender dem fra Danmark kun skal genbruges 3-4 gange for at de klarer sig bedre miljømæssigt end papir- og bomuldsposer, påpeger miljøchef iPlastindustrien, Helle Fabiansen. Brancheorganisationen tør til gengæld ikke vurdere, hvor meget man faktisk genbruger indkøbsposer i Danmark.»Noget af det, der kan tale for, at de gør, er udover vores egne erfaringer, at vi køber poserne som en vare, man betaler op til fire kroner for. Dermed smider man dem helst ikke bare ud,« siger hun.

Kilde: Ing.dk


 
TV2 Østjylland - 8 til 4

 
Den 1/9 havde vi besøg af TV2 Østjylland, det er der kommet det her sjove indslag ud af:
  
 
 
26.05.09 15:25
 
Pimp my car
 
Her er mulighed for at give din bil et ekstra touch! Enten ved at købe fælgemblemer med din bils logo eller ved at designe dit helt eget logo til fælgene.
Fælg-emblemer er labels pålagt et 1,5 mm tykt lag polyol, herved opnås 3D effekt. Der påtrykkes et motiv, typisk bilens logo. Men er man til det personligt prægede, har man altså nu muligheden for at få designet og trykt sine helt egne fælg-emblemer.
Standard fælg-emblemer fås med bilmærkes logo og er sorte med sølvtryk. Størrelsen er 60 mm i diameter.
Specialdesignede fælg-emblemer kan tilrettes i størrelse og leveres i en bundfarve med 1 farve tryk.
 
 
28.04.09 13:38 
 
Enkel forsendelsesløsning til din virksomhed

Til alle firmaer, der sender varer ud, kan vi nu tilbyde en simpel men stærk løsning, der ovenikøbet kan være med til at spare både tid og penge i firmaet.
EHandel.jpg:
E-handelsposer eller forsendelsesposer, som nogle kalder dem, er en stærk 3 lags pose med påsat limstrimmel, der gør det muligt at forsegle posen. Posen kan simpelthen ikke åbnes andet end den brydes, hvorved det er nemt at konstatere, om emballagen har været brudt undervejs. Dette har væsentlig betydning både for modtager og for afsender, især med henblik på erstatning af varer, der er tabt undervejs.

Selve posen er sort indvendig og hvid udvendig. Den sikrer dermed, at ingen kan se, hvad der pakkes heri.
E-handelsposen er et godt alternativ til almindelige kuverter og papkasser omviklet med tape, og er simple og hurtige at pakke i. De fylder heller ikke meget på lageret i forhold til f.eks. boblekuverter eller papkasser.

E-handelsposen produceres i Danmark hos A/S X-Ophan, og kan derfor leveres i selv små oplag med firmalogo og -oplysninger, hvilket også kan hjælpe til at promovere kundens firma og hvad dette står for. Den kan naturligvis også leveres uden tryk.
 
 
 
28.04.09 13:16 
 
Eksklusiv forsegling af dine dokumenter
 
Det er nu muligt at sikre sine dokumenter ekstra godt, når man fremsender med post eller pakkekurér. Både for de nysgerrige blinke og de mere langfingrede, der kan finde på at åbne noget, der ikke vedrører dem.
 
docubag.jpg: DOKUMENTPOSEN er en tyk pose i 3 lag folie, der gør den meget stærk og holdbar. Samtidig er den sort på indersiden, hvilket gør den uigennemtrængelig for lys og dermed for uvedkommende blikke. Posen forsegles med en limstrimmel, der ikke kan åbnes andet end posen går i stykker ved åbning.
 
DOKUMENTPOSE i en størrelse der passer til A4 charteques, brochurer m.m.

DOKUMENTPOSEN produceres i Danmark hos A/S X-Ophan, og kan derfor leveres i selv små oplag med firmalogo og -oplysninger, hvilket også kan hjælpe til at promovere kundens firma og hvad dette står for.
DOKUMENTPOSEN er relevant for alle, der sender dokumenter, det kan være advokater, banker, revisorer, rejsebureauer, speditører o.s.v.
En eksklusiv løsning der har sikkerhed, reklame og forsendelse i én.
 
 
 
Oktober 2005
 
Scandinavian Food & Drink fokuserer på effekten af den specielt udviklede folie, som mulggør hele termo-effekten. Hertil nævnes udvidelse af termoeffekten ved brug af fryse- eller køleelementer.
Indkøbskurv


©2011 X-ophan